#WorldNutellaDay!

Vandaag zullen alle Nutella liefhebbers zich voor één dag verenigen. In het kader van World Nutella Day worden de hele dag lang foto’s en recepten gedeeld op Facebook en Twitter. Vandaag mag je voor eventjes heeeel veel Nutella eten (als je dat al niet eerder gedaan hebt).

We hebben Roamlers in 8 landen gevraagd om hun favoriete Nutella recept te delen. We hebben 246 inzendingen binnengekregen uit België, Chili, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Nederland, Turkije en Verenigd Koninkrijk, inclusief wat overheerlijke inspiratie!

Nutella sizeJe kunt Nutella in allerlei soorten en maten kopen; van handzame potjes van 200gram (gemakkelijk om overal mee naartoe te nemen en het kan zelfs als glas gebruikt worden als de pot leeg is) tot een megapot van 1KG. Misschien bestaan er nog wel veel grotere -limited edition- potten voor de echte fans. Welke pot is het meest gekocht door Roamlers, je vindt het rechts.

Het bleek dat je veel meer met Nutella kunt doen dan gewoon op brood smeren. De Roamlers hebben hun favoriete recept met ons gedeeld. Wij werden aardig hongerig van alle lekkere cakes, taarten, croissants, truffels, pannenkoeken (en nog vele andere recepten) die in ons scherm voorbij kwamen. Maar het is ons gelukt om een selectie te maken. Je wordt misschien zelf ook een beetje hongerig van onderstaand overzicht.

Overzicht recepten

Welke lekkernij ga jij klaarmaken? Of is het moeilijk om een keuze te maken? Kijk dan eens naar onderstaande foto; een collage met daarin het resultaat van wat heerlijke gerechten die gemaakt zijn met Nutella.

Nutella collage

Wordcloud

 

Omdat wij ook wel van een feestje houden, vroegen we de Roamlers welk ander product zijn eigen dag verdient. Blijkbaar zijn er veel meer producten die geschikt zijn voor zo’n speciale dag. We hebben een selectie gemaakt van de suggesties die het meest zijn genoemd. Dus, what’s next? World Pizza Day? Of World Coca-Cola day?

Hoe dan ook, vandaag is het Wereld Nutella Dag! Dus laten we lekker gaan koken, eten, genieten en .. vieren!

 

Roamler Diaries: Marijn

IMG_0567Ik ben Marijn Maas (zie shelfie) en sinds het begin van dit jaar ben ik verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van Roamler. Ik schrijf onder andere nieuwsbrieven en blogs en ik houd ons LinkedIn en Twitter account up to date. Jullie denken vast; wat gek, ik heb nog nooit contact met haar gehad… Dat kan kloppen. ;)

Ik richt mij namelijk volledig op de communicatie met onze klanten. Zo maak ik presentaties en rapportages om onze klanten te laten zien wat wij voor hen kunnen betekenen. De resultaten van de WK check, die deze zomer in onze app stond, heb ik bijvoorbeeld in dit boek samengevoegd. Het zou zomaar kunnen dat jouw foto hierin is opgenomen en in alle Roamler-landen is verspreid! Ook behoort het tot mijn werkzaamheden om er voor te zorgen dat er maandelijks een artikel gepubliceerd wordt in het retail magazine Distrifood. De resultaten van een check die júllie hebben uitgevoerd worden iedere maand samengevoegd tot een mooi artikel en daar krijg ik ieder keer weer een blij gevoel van!

Dit zijn twee artikelen die dit jaar in Distrifood zijn verschenen. Zien jullie bij welke checks deze artikelen horen? Staat jouw foto of opmerking er tussen?

Desktop3 Desktop4

Naast mijn werkzaamheden voor Roamler Nederland, werk ik ook gedeeltelijk voor Roamler International. Dat betekent dat ik regelmatig contact heb met mijn collega’s in bijvoorbeeld Chili, Frankrijk en Zweden om hen te helpen met de marketing en communicatie daar. Het is super om Roamler het afgelopen jaar zo te hebben zien groeien en onderdeel te zijn van zo’n grote Internationale familie.

En hoe is mijn avontuur begonnen? Na mijn bachelor Theater-, Film- en Televisiewetenschap besloot ik de de switch te maken naar Persuasive Communication, waar de focus ligt op het overtuigingskracht van media. Na mijn studie kwam ik via Twitter in contact met Sanne S. en voordat ik het wist zat ik hier op kantoor! De power of social media heb ik dus aan den lijve ondervonden.

Naast het werken bij Roamler houd ik van koken en spelletjes spelen (ik kan níet tegen mijn verlies en daar word ik regelmatig mee gepest), maar ik ga ook graag naar film- en muziekfestivals en ik hockey al zo’n 15 jaar. Daarnaast ben ik gek op Sinterklaas en ik hoef dus ook niet lang na te denken over de vraag wat mijn favoriete opdracht is… Pepernoten, Pepernoten! Geen enkel probleem om op zoek te gaan naar pepernoten, graag zelfs, want zo kom ik al een beetje in de feeststemming. Het lukt mij best goed om ze daarna gewoon te laten liggen. Wij gaan overigens nog wat leuks doen met de resultaten van deze opdracht, dus wordt vervolgd…

 

Europese verkiezingen

Deze week is het tijd om te stemmen voor de Europese verkiezingen. Daarom is er een opdracht geweest voor alle Roamlers in de Europese Unie. We waren benieuwd naar de media aandacht voor de Europese verkiezingen in de verschillende landen en vroegen ons af of je van plan bent zelf te gaan stemmen. De opdracht is in 9 landen uitgezet: Frankrijk, België, Duitsland, Polen, Italië, Zweden, Groot-Brittannië, Spanje en Nederland. In totaal hebben precies 1111 Roamlers de opdracht uitgevoerd!

In bijna ieder land waren jullie niet erg tevreden over de media aandacht voor de Europese verkiezingen. Het merendeel van jullie gaf aan dat hier zowel in de media als op straat meer aandacht voor moet zijn. Alleen Roamlers in Duitsland en Polen waren tevreden; zij vonden dat er genoeg media aandacht was voor de verkiezingen. Roamlers in alle landen waren het er echt over eens dat het wel duidelijk was welke partijen precies meedoen aan de verkiezingen.

Ook in de verschillende soorten media en acties die zijn ingezet om je over te halen tot stemmen waren overeenkomsten te vinden. In bijna ieder land waren posters en billboards het meest populair. Daarnaast gaven jullie aan dat jullie ook via nationale televisie over de verkiezingen hoorden. Op de derde plaats staan de nationale kranten en tijdschriften. Het uitdelen van flyers om je te overtuigen op een bepaalde partij te stemmen is niet helemaal duidelijk; in Nederland en Frankrijk werd dit niet vaak genoemd, terwijl dit in Groot-Brittannië de meest populaire actie was.photo EU blog - web large

Werd er op een andere manier nog aandacht besteed aan de Europese verkiezingen? Hier zijn wat voorbeelden die door Roamlers genoemd werden:
– Stempas of – brief in Nederland en Zweden.
– Mensen op straat in Duitsland en Spanje.
– Advertenties op trams en bussen in Italië en België.
– Folders door de deur in Groot-Brittannië.

En in welk land bleek de media aandacht het meest effectief? Of met andere woorden: Waar gaan de meeste mensen naar de stembus?

Helaas, wij Nederlanders doen dan het tegenwoordig beter bij het Eurovision Songfestival.
The winner is….:

graph EU blog

 Duitsland!