Behind the Scenes

Eind vorig jaar stond een speciale opdracht in de app: ‘Behind the Scenes’. Tijd om de rollen eens om te draaien! Met de variëteit aan opdrachten die wij dagelijks voor jullie beschikbaar maken, was het nu voor jullie de tijd om ons eens het hemd van het lijf te vragen.

Voor sommigen is Roamler ‘gewoon’ één van de vele apps op de telefoon, waar andere Roamlers met diezelfde app dagelijks flink wat XP en euro’s bij elkaar verdienen en intensief contact hebben met het Nederlandse Roamler-team. Een veel gehoorde vraag is dan ook: “Hoe werkt dat dan precies?”. Om een klein kijkje in de keuken te geven, beantwoorden we in dit blog de meest gestelde vragen.

“Waar zit Roamler?”
Het kantoor van Roamler Nederland bevindt zich in Amsterdam, vlakbij het IJ. In dat kantoor komen veel verschillende disciplines van Roamler samen: de App en websites worden hier gebouwd, onze salesafdeling onderhoudt contact met klanten, waar team Operations opdrachten schrijft en resultaten verwerkt. Ons reviewteam bekijkt alle inzendingen en beantwoordt daarnaast vragen van Roamlers. Alle afdelingen zijn erg nauw met elkaar verbonden.

Dagelijks wordt op kantoor in wisselende samenstelling gewerkt: ‘het nieuwe werken’ zorgt er namelijk ook voor dat er ook veel vanaf andere locaties gewerkt kan worden. Onder andere vanuit huis, bijvoorbeeld wanneer er inzendingen buiten reguliere werktijden ingestuurd worden of onze klanten last-minute een verzoek doen. Vanuit allerlei locaties wordt er tussen de verschillende afdelingen veelvuldig gechat.

Tijdens een gemiddelde lunch op kantoor schuiven er ongeveer 10 tot 20 mensen aan onze lange lunchtafel. Het volledige team dat vanuit Nederland werkt is een stuk groter.

“Hoe ziet een werkplek eruit?”
Iedereen werkt bij ons op een laptop. Die worden vaak aangevuld met een muis en toetsenbord. En een heel groot computerscherm ernaast, zodat we geen detail van alle inzendingen kunnen missen.

 “Voeren medewerkers ook opdrachten uit?”
Absoluut! Wanneer wij zelf als Roamler aan de slag gaan, dan leren wij de sterke kanten van de app direct kennen. Hier kan je, wanneer je bijvoorbeeld een opdracht schrijft, mooi op inspelen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om in een opdracht het onmogelijke van een Roamler te vragen.

“Hoe verschijnen opdrachten in de app?”
Klanten benaderen ons met een specifieke vraag, maar ook wij benaderen potentiële klanten naar aanleiding van situaties die we tegenkomen. We laten graag zien wat Roamler zou kunnen betekenen. Dat kan leiden tot een mooi opdrachtidee. Ons team Operations werkt die uit en na goedkeuring door de klant verschijnt de opdracht voor Roamlers in de app.

“Wat gebeurt er precies, wanneer ik mijn opdracht instuur?”
De app plaatst jouw inzending tussen alle anderen in een wachtrij. Tussen 9:00 en 21:00 ingestuurde inzendingen bekijken we zo snel mogelijk, zeker diezelfde dag. Dat betekent dat we de inzendingen meestal op volgorde van binnenkomst bekijken. Vaak zijn we hier heel snel mee, maar wanneer er heel veel opdrachten in de app beschikbaar zijn dan kan dat iets langer duren. Springt jouw inzending met een speciale reden extra in het oog? Die bewaren we dan apart: soms voor onze klant, anders voor een eventueel blog.

“Hoort een winkelier iets terug, naar aanleiding van mijn inzending?”
Dat kan voorkomen. Wij zijn erbij gebaat om onze klanten te voorzien van actuele en accurate informatie, bijvoorbeeld om de verkoop van een product te stimuleren. Daar heeft niet alleen onze klant baat bij, maar ook de retailer zal hiervan profiteren. Onze klant kan naar aanleiding van jouw inzending contact zoeken met een winkel.

“Waarom wijzigt het locatieaanbod zo regelmatig?”
Per opdracht hebben we een bepaald aantal inzendingen nodig, die aan bepaalde criteria moeten voldoen. Soms hebben we bijvoorbeeld meer gegevens nodig van Jumbo-filialen, dan van Albert Heijn. Wanneer we voldoende Albert Heijns hebben bezocht, blijven alleen de Jumbo-filialen nog in de opdrachtenlijst staan. Voert een Roamler de opdracht in een Albert Heijn niet binnen 2 uur uit (of wordt deze niet goedgekeurd), dan verschijnen alle Albert Heijns weer in de opdrachtenlijst. We missen dan namelijk precies die ene juiste inzending.

Meer vragen?
Door middel van deze blogpost hopen we je meer geleerd te hebben hoe het er binnen ons bedrijf aan toe gaat. Is jouw vraag niet beantwoord? Stuur ons gerust een berichtje via de app!

Ben je nieuwsgierig naar wat er met jouw commerciële opdrachten gebeurt? Neem eens een kijkje op HQblog.roamler.com. Daar vind je analyses van sommige opdrachten en herken je wellicht een aantal onderwerpen waaraan jij ook hebt meegewerkt!

RoamlerHQ

Smartphones & Vernieuwingen

Dat alle Roamlers een smartphone bezitten is natuurlijk geen grote verrassing. Zo’n slimme telefoon kopen veel van hen niet alleen voor Roamler, maar ook voor het gebruik van andere zaken. Vroeger ging dat vooral om het gebruik van apps en de camerafunctie, maar sinds de nieuwe slimme sensoren in telefoons zijn veel meer nieuwe functies toegankelijk geworden.

Wist je bijvoorbeeld dat de meer recentere iPhones standaard een stappenteller aan boord hebben in de app “Gezondheid”? Dat veel Roamlers dit soort trucjes snel doorhebben bleek dat veel Roamlers deze app ook noemden, toen we vroegen naar een app waarmee zij “big data” over hun leven verzamelen.

jouw data

We vroegen naar apps waarmee beweging, dieet of financiën gemonitord worden en van de ruim 500 Roamlers die deze opdracht instuurde, gaf slechts 14% aan niet zo’n app te gebruiken. De gebruikte apps waren erg divers, maar een aantal koplopers vind je hieronder:

Sleepcycle
Meer informatie over je slaapritme vind je in deze app. Wanneer je deze app meeneemt als je gaat slapen, krijg je inzicht in de momenten wanneer je het diepst slaapt, en veel van dit soort apps maken je zelfs op het meest ideale moment wakker!

Runkeeper / Runtastic
Deze twee apps blijken een must te zijn voor sportievelingen. Op slimme wijze wordt de voortgang gemonitord en opgeslagen – en is deze zelfs te vergelijken met die van je vrienden. In combinatie met een hartslagsensor verklapt zo’n app zelfs het aantal verbruikte calorieën.

App van de Bank
De apps van banken als ING, ABN en Rabo zijn populair om inzicht te krijgen in de financiële gesteldheid. Tegenwoordig bieden veel van deze apps zelfs de mogelijkheid om bijvoorbeeld spaardoelen in te stellen, voor sommige mensen ook een mooie aanvulling!

Meer dan 50% van de inzendingen bevatte apps die te maken hadden met sport en beweging. Een hoop inzendingen, waaronder die, zijn gedeeld op my.roamler.com. Wij zijn erg nieuwsgierig naar het verschil dat deze apps maken in jouw leven. Welke inzichten krijg je nu, die je “vroeger” zonder smartphone niet kreeg? Laat het ons weten via de comments! :)

Babymelk Check +, tips & tricks

Al ruim twee jaar bezoeken Roamlers op vrijdag- en zaterdagmiddag verschillende soorten winkels om inzicht te krijgen in de beschikbaarheid van babymelk. Dit gebeurt in opdracht van Nutricia, die veel waarde hecht aan deze voorraadinformatie. Er zijn de laatste tijd namelijk best wat problemen met de verkrijgbaarheid van babymelk. Mogelijk heb je hier al eens iets over gehoord of gelezen, aangezien het regelmatig in het nieuws is geweest.

De afgelopen jaren zijn er tienduizenden winkelbezoeken gedaan. Allemaal dankzij een flinke hoeveelheid actieve Roamlers!

Waar Roamler twee jaar geleden met één Babymelk opdracht startte, is deze nu opgesplitst in de Babymelk Check en de Babymelk Check +. Bij laatstgenoemde vragen wij Roamlers te checken of er naast voorraad in het reguliere schap, ook voorraad is bij de servicebalie of in het magazijn, om zo een volledig beeld te krijgen van de voorraad in de winkel. De antwoorden op de in deze opdracht gestelde vragen, verzamel je door met de toestemmingsbrief naar een medewerker te gaan.

Voor sommige Roamlers perfect: het “mystery”-aspect valt bij deze check namelijk weg. Andere Roamlers vinden dat wat minder prettig, daarom voorzien we je graag van wat tips die we bij de meest actieve Roamlers van de Babymelk Check + hebben verzameld!

“Het is belangrijk om altijd beleefd te blijven”, is één van de tips die Roamler Rens H. geeft. Niet alleen vertegenwoordig je bij een bezoek Roamler, ook zal een medewerker welwillender zijn als je je netjes voorstelt en uitlegt dat je in opdracht van Roamler en Nutricia komt om gegevens te verzamelen. Niet iedere medewerker kent Roamler, dus Rens omschrijft ons in zo’n geval als “een bedrijf dat winkelonderzoek uitvoert”. Goed om te weten: wanneer je bijvoorbeeld een vestiging van Albert Heijn bezoekt, doe je dat niet in alle gevallen in opdracht van Albert Heijn zelf. Leg daarom extra goed uit waarom en in opdracht van wie je de vragen stelt.

“Bezoek de winkel op een zo rustig mogelijk moment (of laat de gewone klant voor gaan)” kwam van Ben N. als feedback. Een medewerker zal dan meer tijd hebben om je rustig te woord te staan, zodat je vlug en zonder gêne de opdracht uit kunt voeren.

“Ik vraag de medewerker om de foto bij de servicebalie voor mij te nemen” is ook een goede tip. Door je mobiel af te geven aan de medewerker (van de servicebalie), zal je de spanning verbreken. De medewerker kan rustig de benodigde foto’s maken en jij hoeft niet in zijn/haar werkruimte te komen.

Wanneer je wekelijks een specifieke vestiging bezoekt, kun je daarnaast ook op zoek gaan naar “bekende gezichten”. Dat maakt het uitvoeren van de opdracht makkelijker en sneller, omdat de medewerker direct weet waar je voor komt.

Sinds enkele weken vragen we (afhankelijk van de door jou gegeven antwoorden) bij de Babymelk Check + ook om de naam van de medewerker met wie je gesproken hebt. Wij kunnen op die manier contact opnemen met de medewerker en vestiging om aanvullende vragen te stellen over de beschikbaarheid van de producten en het winkelbezoek dat door de Roamler is gedaan.

Kom je een aparte situatie tegen in de winkel of gaat het uitvoeren van de opdracht niet helemaal zoals gevraagd of gepland? Benoem dat dan zeker even bij de optionele toelichting in de laatste vraag. Op die manier weten we precies wat zich op de winkelvloer afspeelde toen jij de opdracht uitvoerde en kunnen we daar rekening mee houden bij het beoordelen van jouw inzending.

 

Deze blog sluiten we af met de twee meest gestelde vragen:

Waarom verdwijnen zoveel locaties in één keer, vlak na het beschikbaar worden van de twee Babymelk Check opdrachten?
Per regio en/of per retailer (= bijv. Albert Heijn, in Zuid- Nederland) hebben we een bepaald aantal inzendingen nodig om een rapport van te kunnen maken. Je kunt je voorstellen dat het veel gemakkelijker is om 100 Albert Heijns te bezoeken, dan dat het is om 100 vestigingen van een wat kleinere Poiesz of Deen te bezoeken. In de App vind je in het begin alle vestigingen van een retailer te zien zijn, maar nadat ons doel bereikt is, zullen ook alle niet-bezochte vestigingen van die retailer (of regio) verdwijnen.

Waarom worden extra locaties beschikbaar gemaakt, maar pas na sluitingstijd?
Accepteert (=reserveert) een Roamler een locatie om deze uit te gaan voeren, dan tellen we die al mee als een inzending die we binnen gaan krijgen. Voert een Roamler de opdracht toch niet uit (of wordt een inzending afgekeurd), dan zullen er automatisch extra locaties in de app verschijnen.

Heb jij nog goede Babymelk Check-tips, of feedback op dit (of toekomstige) blogs? Laat het ons dan zeker weten via een reactie hieronder of op onze Facebook-pagina!

Ik ga op vakantie en ik neem mee…

Bijna ieder land heeft wel een dag waarop je op je hoede moet zijn voor de meest flauwe grappen en grollen! In Nederland is dat 1 april en zodoende was er gisteren een opdracht in de App te vinden die je het best met een korreltje zout kon nemen.

Herinner jij het je misschien nog, 1 april 2014, exact een jaar eerder? Toen kondigden wij Roamler VIP aan. Een lidmaatschap dat de Roamler vele extra voordelen op zou gaan leveren en enkel op die datum aan te vragen was. 78% van de Roamlers leek toen voor onze grap te vallen en reageerden veelal erg enthousiast.

Een aantal Roamlers wist dat het dit jaar -mede daardoor- misschien wel te mooi was om waar te zijn, die trip naar Aruba die wij dit jaar in de App aanboden. In de App stond genoemd dat wij, omdat we ons vaak op het internationale vlak bevinden, nu een uitzonderlijke opdracht op Aruba beschikbaar hadden. Vijf checks zou je moeten uitvoeren, in ruil daarvoor zouden wij zorgen voor vlucht en hotelovernachting!

Omdat Aruba zo’n tropische bestemming is, vroegen wij Roamlers om ook een foto te nemen van de bijbehorende zomerse outfit. Enkele resultaten vind je hieronder.

1 April

Hieronder vind je een kleine greep uit de enthousiaste reacties. Een beetje schuldig voelden we ons wel toen we moesten vertellen dat deze droomopdracht toch echt te mooi was om waar te zijn..

“Omdat dit voor mij een droom is die uitkomt, een betaalde trip naar een droom eiland, om daar de supermarkten in kaart te brengen.”
“Ik hou van gekke dingen. Ik spring zonder twijfel dat vliegtuig in!”

“Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe Aruba eruit zag, graag zou ik daar de lokale bevolking willen ontmoeten om hun verhalen te horen over het leven daar.”
“Het lijkt mij super om naar Aruba te gaan! Nooit geweest en als startende roamler kan ik daar laten zien dat ik erg goed ben in het vervullen van de opdrachten van Roamler!”
“Het is heel simpel: ik hou van reizen en ik hou van Roamler opdrachten doen. Ik ben nog nooit naar Aruba geweest en zou daar heel graag heen willen, dus jullie maken iemand heel gelukkig. Hoe mooi is dat?!

Blue Monday

Vandaag is het Blue Monday. Blue Monday wordt ook wel de meest deprimerende dag van het jaar genoemd. Veel mensen ervaren deze dag als een minder fijne omdat de dagen nog donker zijn, het einde van de financiële maand ver en vakanties vaak nog niet in zicht zijn. Ook schijnen “de goede voornemens” in veel gevallen rond deze periode opgegeven te worden. Vandaag begint ook in Nederland wat mistig, dat is vast niet voordelig voor die beleving.

Hoe kom je dan toch deze dag positief door? Dat vroeg Roamler Jolanda van E. Zich ook af en een week geleden startte door die vraag dat onderzoekje in de App. Ruim 200 Roamlers vertelden ons welke voornemens zij hebben (en hoe het daar mee gaat), en gaven direct een tip om deze maandag “te overleven”.

Alle resultaten van deze opdracht bekijk je op https://my.roamler.com/job/blue-monday. Een kleine greep uit de inzendingen benoemen wij hieronder.

10382815Om het gevoel van de vakantie die nog ver weg is te voorkomen kijken veel Roamlers vakantiefoto’s. Foto’s die gemaakt zijn op mooie (verre) reizen terugkijken onder het genot van een drankje, brengt Roamlers weer direct in die stemming. Zorgt er in sommige gevallen zelfs voor dat zij vandaag gaan gebruiken om een nieuwe reis te boeken. Direct iets moois op de planning!

Andere Roamlers geven aan dat Blue Monday een extra kans is om de verloren voornemens weer op te pakken. Onder het mom “iedere dag een nieuwe kans voor verandering” wordt opnieuw gewerkt aan de misschien toch wel iets te onderschatte voornemens.

De laatste grote categorie kruipt vandaag lekker met of zonder dekentje of huisdier op de bank, plant een vrij avondje en kijkt een film. Netflix is bij deze opdracht dan ook een veelgehoorde!

In de App vind je ook nog een hoop leuke creatieve en commerciële opdrachten. Naast de drie genoemde tips kan je dus ook nog eens kijken of er daar wellicht een leuke uitdaging voor je te vinden is.

Fijne maandag!

Roamler Kerst

Ook bij Roamler blijven we trouw aan “de tijd van het jaar”. Eind december staat, ook bij ons, vooral in het teken van Kerst en feest! Een flink aantal Kerst-gerelateerde opdrachten passeerde in de Roamler-landen, waaronder Nederland, de revue.

In ons land keken Roamlers onder andere naar kerstversiering binnen en buiten de winkel, checkten zij kerststerren en werden bijzondere winkelpromoties vastgelegd. Dat laatste deden we in 12 Roamler landen. Ben je nieuwsgierig naar hoe de verwerkte resultaten er dan eigenlijk uit zien? Bekijk de rapportage via deze link.

Omdat Roamler niet alleen op de winkelvloer actief is, is in december een heuse Roamler Race georganiseerd. In 5 opdrachten sprokkelden Roamlers vele XP’s en invites bij elkaar en werd er meegedongen naar een heuse Roamler kerstbal. De race was een flink succes. De winnaars hebben we (samen met bijbehorend fotomateriaal) op Facebook bekend gemaakt en de kerstballen hebben reeds een mooi plekje bij de nieuwe eigenaar!

Roamlers zijn dit jaar ook op zoek geweest naar de leukste kerstcadeaus. Toen wij ze vroegen wat er precies aangeschaft ging worden en voor wie, kwamen daar leuke cadeau ideeën uit. Heb je dus nog geen cadeau voor Kerst gevonden? Kijk dan nog even snel op my.roamler.com.

Ook in het nieuwe jaar hebben we weer veel opdrachten voor je in petto. Hou de App dus ook in 2015 goed in de gaten. Maar, het jaar is nog niet helemaal voorbij. Rond de Kerst en met de jaarwisseling bekijken we net als altijd alle inzendingen die je tussen 9:00 en 21:00 naar ons opstuurt. Door deze speciale dagen kan het wel iets langer duren voordat je inzending door ons bekeken wordt.

We wensen je graag heel fijne feestdagen en een gelukkig 2015!

Roamler Race

Ieder jaar vinden Roamlers in december een speciale opdracht in de App. In 2012 was dat de Roamler Adventsrace, in 2013 zochten ze naar Kerstballen in de Roamler Kerstballenrace en dit jaar hebben we een verrassingsrace voor iedereen in petto.

Op zondag 14 december begint deze race om 12:00. De race bestaat uit 5 opdrachten (waarvan één opdracht die wat extra creativiteit vereist).

Opdracht 1 begint om 12:00 (inzenden mogelijk tot 20:00).
Opdracht 2 begint om 13:00 (inzenden mogelijk tot 20:00).
Opdracht 3 begint om 14:00 (inzenden mogelijk tot 20:00).
Opdracht 4 begint om 15:00 (inzenden mogelijk tot 20:00).
Opdracht 5 begint om 16:00 (inzenden mogelijk tot 20:00).

Wat je exact gaat doen bij de opdrachten verklappen we nog niet (zo krijgt niemand een extra voorsprong) maar wel kunnen we aangeven dat de eerste vier opdrachten vaak erg dicht bij huis uitgevoerd kunnen worden. Opdracht 5 kan je uitvoeren waar je maar wilt.

De race werkt als volgt: je krijgt de volgende opdracht pas te zien, wanneer het deel daarvoor door ons is ontvangen èn goedgekeurd. Opdracht 1 is beschikbaar voor alle Roamlers en deel 2 verschijnt bijvoorbeeld pas wanneer het voorgaande deel (deel 1) is goedgekeurd. Natuurlijk proberen wij alle inzendingen zo snel mogelijk te verwerken! :)

Heb je alle 5 opdrachten goed uitgevoerd? Als presentje ontvang je van ons een invite. Die kan jou flink wat euro’s opleveren als je een nieuwe actieve Roamler aanbrengt! Eén van de opdrachten is een creatieve. Het Roamler-team bekijkt jouw inzending en de leukste 3 creatieve inzendingen belonen wij -naast de invite- ook met een Roamler Kerstbal! Laatstgenoemde hopen wij direct maandag te versturen zodat je deze op dinsdag in de boom kunt hangen.

Heb je nog vragen over de Roamler Race? Stuur ons gerust een berichtje in de App!

Sinterklaas is in het land!

Een Roamler blog in Sinterklaas-stijl hebben we vandaag voor jullie in petto! Onderstaande rijm rolde naar aanleiding van alle leuke november en december-inzendingen zo uit onze computer. Dank voor de feestelijke bijdrage!

Jaarlijks bezoekt de Sint weer ons ’s winters koude land,
met zakken vol cadeau’s in ied’re hand.

Dit jaar ontbrak het rechterhand Piet aan inspiratie,
dus vroegen zij Roamlers om wat extra informatie.

Aan dat verzoek geven Roamlers groot gehoor,
Honderden ideeën passeerden reeds ons kantoor.

“Piet’s ideeënbus” is nog eventjes actief,
dat vindt Sint vast positief.

Inzendingen uit die opdracht kan je hier bekijken,
zo kan je net op tijd cadeautjes vergelijken.

Schoencadeautjes groot en klein,
plezieren Roamlers, heel erg fijn.

Sint werd eerst ontvangen in het stadje Gouda,
Pieten op een boot kwamen vlug daarna,

Met stroopwafelpiet maakte Sint overstap naar winkels als Jumbo en Albert Heijn,
Mooie promoties in de winkel vindt Piet natuurlijk heel erg fijn.

Wat meer details over deze presentatie,
Zie je in onderstaande compilatie!

Sinterklaas

In de winkels vond je niet enkel speelgoed,
maar ook nog eens vele kilo’s strooigoed.

Dat onderzochten ze bij Roamler al weken,
Verkooppunten verspreid in Nederland, als een warme deken.

Nadat ze ook die locaties hadden gespaard,
maakten ze daarna deze mooie kaart.

5 december komt al vlug dichterbij,
daarna is het over, met deze lekkernij.

Daarna staat Kerst alweer voor de deur,
met die Kerstman, de charmeur.

Let goed op, want vlak voor Kerst zoekt Roamler extra jullie aandacht,
op 14 december hebben zij voor jou een speciale opdracht!

Wil jij weten hoe Sint Nicolaas in jouw buurt ontvangen werd? Bekijk de gedeelde inzendingen hier!

Ik ga op reis en ik neem mee..

Wellicht heb je het al gezien: op dit moment staat in de App de opdracht “Droombestemming” voor je klaar. We zijn nieuwsgierig welke plekken op de aardbol jij graag (nog) eens zou willen bezoeken! In die opdracht laten jullie ons met een foto allemaal mooie plekken zien. Een hoop pareltjes zien we dagelijks voorbij komen, maar daarover in een latere blogpost meer!

Eind juli vroegen wij Nederlandse Roamlers welke etenswaren steevast meegenomen worden op vakantie via de opdracht “Ik ga op reis”. In de opdrachtomschrijving noemden wij onder andere de hagelslag en stroopwafel als voorbeeld en dat bleek geen slechte gok te zijn!Ruim 400 Roamlers deden mee aan dit onderzoek en daaruit bleek dat 100 van hen (25%!) pindakaas noemde als “meeneemproduct”. Op plaats twee stonden de “Snoep & Koek” (in die categorie bevonden zich onder andere dropjes, maar ook de stroopwafels en speculaasjes) en de derde plaats was voor de hagelslag.Slechts 9 Roamlers benoemden dat ze geen enkel product tijdens de vakantie meenemen. Veelal werd als reden genoemd dat dat zorgt voor het “gedwongen” moeten proeven van de lokale lekkernijen.

Roamlers die wel kozen om een product mee te nemen deden dit met verschillende argumenten. Sommigen hadden last van allergieën, enkelen gaan graag voor een bekend hapje of snoepje onderweg en vele anderen die het favoriete product niet in de buitenlandse supermarkt kunnen vinden.

Erg opvallend vonden wij ook de grote hoeveelheid dropjes die meegaat: 52 van de 87 inzendingen in de categorie Snoep en Koek ging over deze zoete of zoute traktatie!

Resultaten "Ik ga op reis"

 

Alle gedeelde inzendingen bekijk je hier.

Life Hacks revealed..

In juni vroegen wij Nederlandse Roamlers welke aparte trucs zij kennen om het leven in praktische zin gemakkelijker te maken. Bijna 250 Roamlers gaven gehoor aan onze nieuwsgierigheid en lieten ons weten welke weetjes aan de voet staan van hun nu makkelijkere leven.

Omdat het ook bij deze opdracht onmogelijk is om alle leuke en creatieve inzendingen via het blog met jullie te delen hebben we een korte selectie gemaakt. Naast alle uitgelichte inzendingen kan je natuurlijk altijd even een kijkje nemen tussen alle creatieve gedeelde inzendingen.

Veel Roamlers zijn, hoe kan het ook bijna anders, mensen die gek zijn op het gebruik van technologie en mede hierdoor kregen we erg veel nuttige tips ingestuurd die betrekking hadden op de Smartphone of bijbehorende accessoires. Wist je bijvoorbeeld al dat je het geluid uit je telefoon luidspreker beter hoort als je deze in een plastic beker zet? Het geluid wordt hierdoor versterkt, en zo’n beker heb je vast in huis. Een goedkope speakerset dus eigenlijk! Niet iedereen heeft baat bij de vorige tip, maar kent wellicht wel de volgende: wanneer je klaar bent met gebruik van de oordopjes van je telefoon, raken ze vaak in de knoop. Roamler Kim C. vertelde ons hoe zij dit probleem tegenwoordig oplost: een ongebruikte videotheekpas knipte zij aan beide korte zijden voor 25% in, en wist vervolgens op stevige wijze haar oortjes om te pas heen te binden. Nooit meer in de knoop, en snel weer genieten van je favoriete nummers wanneer je de oortelefoontjes wilt gebruiken.

Schermafbeelding 2014-08-16 om 12.43.32

Naast technologie-handigheidjes zijn onze Roamlers ook heel bedreven in de keuken! Messen nat maken voor het snijden van uien om tranende ogen te voorkomen, een schoen gebruiken om een wijnfles te openen wanneer je geen kurkentrekker in de buurt hebt, of kroontjes van aardbeien verwijderen door middel van een rietje! Wij zijn er zeker van dat er tussen de gedeelde inzendingen veel grappige zitten, dus neem gerust een kijkje!