Hoe word je een ‘Top Roamler’? Onze Roamler Kelly vertelt het jou!

Kelly, een van onze ‘Top Roamlers’, was erg enthousiast toen wij haar vroegen om haar tips en ervaringen te delen met mede-Roamlers. Nog nooit hebben we zo snel reactie gekregen! Lees daarom snel verder en misschien word jij binnenkort ook wel een ‘Top Roamler’.

Allereerst moet je begrijpen dat Roamler voor iedereen is. Echt iedereen! Zolang je een foto kunt maken met je smartphone en bekend raakt met de app, is het echt zo simpel.”

First things first: zorg dat je een invite code bemachtigt.

Mocht het zo zijn dat je geen Roamler contacten hebt, zoek dan op het internet. Soms zijn er random invite codes die je kunt proberen; zo ben ik namelijk ook begonnen! Ik vond een algemene code op Twitter en deze werkte. Check vooral Roamler’s sociale media pagina’s, vraag rond en je zult snel geluk hebben!

Om er zeker van te zijn dat Roamler inzendingen van goede kwaliteit ontvangt, zijn er in level 1 enkele onbetaalde experience opdrachten die eerst voltooid moeten worden. Ook al zijn ze onbetaald, ze zijn wel nuttig; je leert namelijk terwijl je bezig bent! Roamler support staat in principe altijd voor je klaar met feedback en aanmoedigingen wanneer je een inzending hebt ingestuurd. Het is absoluut mogelijk om deze onbetaalde opdrachten snel af te ronden, maar let wel goed op de instructies en adviezen; ze zijn er immers om je voor te bereiden op toekomstige betaalde opdrachten!

Hoe het bij mij allemaal begon…

Het was bijna Kerst, ik moest een paar cadeautjes kopen en rekeningen betalen. Ik wilde op de een of andere manier snel geld verdienen zonder enig gedoe. Ik had weleens online gelezen over Roamler en ik moet toegeven dat ik er een beetje sceptisch over was. Echter, was ik ook gefascineerd. Ik had bovendien niets te verliezen en dacht ‘waarom niet’? Ik registreerde me, stelde de app in en begon level 1 opdrachten uit te voeren. De eerste trainingsopdrachten zijn snel en simpel. Deze opdrachten kostten me niet veel tijd, maar ik had er alsnog een paar dagen voor nodig, want deed ze enkel wanneer ik tijd over had.

En toen kwamen de betaalde opdrachten!

Ik heb een zoon die op de kinderopvang zit, dus mijn tijd om opdrachten uit te voeren is beperkt tot overdag. In de relatief korte tijd dat ik bezig ben voor Roamler, heb ik echter al indrukwekkende inkomsten weten te genereren, met name met het uitvoeren van opdrachten in supermarkten, kleine winkels en cafés.

In alle eerlijkheid; ik heb 95% van de opdrachten met succes voltooid. De andere 5% werd afgewezen, bijvoorbeeld omdat ik niet de instructies volgde zoals ik ze had moeten volgen. Wat ook weleens is voorgekomen, is dat ik mij aanmeldde namens Roamler, maar vervolgens geen toestemming kreeg om de taak uit te voeren. Hoe frustrerend en vervelend het ook is, mijn beste advies is om toch bedankt te zeggen en verder te gaan naar een volgende taak. Wat belangrijk is om te begrijpen, is dat het waarschijnlijk meer te maken heeft met hen dan met jou! Roamler zal desondanks vaak een paar euro’s aan je balans toevoegen voor het ongemak.

Sinds het einde van 2017 heeft Kelly meer dan 100 opdrachten met succes afgerond. Ze heeft een paar nuttige tips die ze graag met jullie wilt delen:

  1. Wanneer je bezig bent met het uitvoeren van opdrachten; probeer een manier te vinden die voor jou werkt, maar lees wel zorgvuldig de adviezen en instructies van Roamler door.
  2. Denk goed na over jouw vermogen om de taken uit te voeren, eenmaal gereserveerd kun je deze annuleren. Je kunt ze echter niet direct terughalen wanneer je, na annulering, ze toch wél wilt uitvoeren. Meestal zit er een verplichte wachttijd tussen annuleringen van taken.
  3. Nadat ik mijn zoon heb afgezet, check ik de app en plan ik een logische route die werkt voor mijn tijdsbeperkingen.
  4. Stel je doelen en vergeet niet om ervan te genieten!

Zoals ik al zei deed ik vlak voor de Kerstperiode veel Roamler opdrachten. Ik moest vrij snel geld verdienen. In januari nam ik echter een pauze omdat mijn zoon vakantie had. Daarna begon ik weer opnieuw, omdat er meer rekeningen en verjaardagen aankwamen. Dat is het leuke aan Roamler; je bent volledig vrij in de indeling van je tijd!

Heb je even geen zin/tijd? Dan is dat ook prima! Ik kan alleen maar zeggen dat het enorm heeft geholpen, dat het personeel behulpzaam is en snel reageert. Probeer het eens, je hebt niets te verliezen en er is écht geld te verdienen!

Meet the team – in the spotlights!


Afgelopen maanden zijn er weer nieuwe gezichten bijgekomen, waaronder twee Projectmanagers en een nieuwe Community Manager voor Nederland.
Tijd voor een nieuwe “Meet the team”-update dus! 

Bob – Projectmanager:

Ik ben Bob, 27 jaar oud en ik woon in Utrecht. In juni begonnen als Project Manager. Voordat ik bij Roamler ging werken, werkte ik bij CP2 Fieldmarketing, ook als projectmanager.

Tot op de dag van vandaag heb ik het enorm naar m’n zin. Elke dag is anders en ik word continu uitgedaagd. Twee keer per week speel ik voetbal en in mijn vrije tijd zijn familie en vrienden het belangrijkst voor mij. En… ik hou ontzettend veel van snowboarden!

Tatjana – Community Manager:

Hoi, ik ben Tatjana – 26 jaar! Ik ben afgestudeerd voor mijn bachelor Communicatie & Multi Media Design in 2015 en ben daarna eigenlijk direct vanuit mijn afstudeerstage fulltime gaan werken. In mijn vrije tijd ben ik te vinden in de sportschool of breng ik mijn tijd door met mijn familie en vrienden.

Sinds deze maand ben ik nieuw bij Roamler en zul je mijn naam steeds vaker voorbij zien komen! Rosan, de vorige Community Manager, heeft intern een andere functie en ik zal dan ook haar huidige taken over gaan nemen. Voor mij wordt dit een nieuwe uitdaging en kan ik niet wachten om aan de slag te gaan!

Martijn – Projectmanager:

Hoi, ik ben Martijn, woon in Amsterdam en werk nu ongeveer drie maanden bij Roamler als projectmanager. Het leukste van mijn werk bij Roamler vind ik om aan de hand van jullie inzendingen tot relevante inzichten te komen voor de klant. In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met muziek, zelf spelen of het bezoeken van concerten!

Foto: Bob, Tatjana & Martijn

“Hoe meer we kunnen zien, hoe beter de inzending”

Sarah begon in April 2017 als reviewer bij Roamler. Naast reviewen geeft zij Engelse les en bewerkt ze video’s. Momenteel is Sarah een level 3 Roamler. Haar gouden tips voor Roamlers: dubbelcheck altijd de foto’s die je gemaakt hebt, zorg ervoor dat de foto’s scherp zijn, de vloer zo min mogelijk zichtbaar is en dat alle producten duidelijk te zien zijn.

Hoe ben je begonnen bij Roamler?

Ik was op zoek naar een flexibele en internationaal-gerichte baan. Het concept “mystery shopping” kende ik nog niet toen ik Roamler voor het eerst tegenkwam. Ik was direct onder de indruk! Het innovatieve idee dat je actief kunt bijdragen aan marktonderzoek door middel van je mobiele telefoon is heel interessant. Dit maakte mij vrij enthousiast waardoor ik eigenlijk gelijk deel wilde nemen aan deze (voor mij) nieuwe beweging.

Welke opdrachten hebben jouw voorkeur om te reviewen en waarom?

De creatieve opdrachten hebben mijn voorkeur, omdat die persoonlijker zijn. Een ander aspect wat ik erg leuk vind aan het reviewen is dat je veel contact hebt met allerlei Roamlers waardoor je ook nog eens de kans krijgt om elkaar beter te leren kennen!

Heb je ooit een fout gemaakt tijdens het reviewen en wat gebeurde er?

Sommige opdrachten hebben een bonusvergoeding of de aankoop moet vergoed worden wanneer dat aangegeven is in de review notities. Voor deze opdrachten heb ik wel paar keer een opdracht geaccepteerd, voordat ik de vergoedingen had meegerekend. Gelukkig heb ik dit vaak snel door en pas ik dit nog even aan in het profiel van de Roamler.

Wat vind je het leukste en wat vind je het moeilijkste aan jouw baan bij Roamler?

Het allerleukste vind ik de interactie die je hebt met leuke en gezellige Roamlers. Dat maakt mijn dag vaak een stuk beter! Daarnaast leer ik ook veel over verschillende marketingstrategieën en de link tussen bepaalde merken.

Soms komt het nog wel eens voor dat opdrachten moeilijker zijn om te reviewen. Dan wordt het gelijk ook een stuk lastiger om problemen en/of klachten snel op te lossen. Vooral wanneer er technische mankementen aan te pas komen of de oplossing langer duurt dan verwacht, dan moeten we wel eens teleurstellend nieuws geven aan een Roamler.

Voor de mede-Roamlers: jullie frustraties zijn geregeld ook onze frustraties. We vinden het heel belangrijk wat jullie feedback is en nemen dit altijd serieus. Onze intentie is dan ook om altijd eerlijk en redelijk te handelen.

Wat zou je willen dat Roamlers zouden weten over jouw werk als reviewer?

Wij zijn ook mensen. Wij willen oprecht bijdragen aan het creëren van een positieve omgeving en jouw ervaring als Roamler verbeteren. Wees niet meteen onbeleefd tegen ons; praat alsjeblieft met ons op dezelfde manier als dat je zou doen wanneer je ons face-to-face zou aanspreken. We nemen jullie opmerkingen en feedback altijd serieus!

Welke foutjes kom je vaak tegen?

Veel Roamlers dubbelchecken hun foto’s niet. Soms neemt een Roamler een ‘lege’ foto (bijv. een foto van de vloer) met de intentie om later een goede foto te uploaden, maar vergeet dit uiteindelijk. Andere keren zijn foto’s wazig of komen deze niet overeen met de antwoorden die Roamlers invullen. Het is verleidelijk en makkelijk om gewoon ‘volgende’ of ‘versturen’ te klikken, maar weet dat zonder te dubbelchecken de kans groter is dat je een fout zult maken en je inzending kan worden afgekeurd. 

Deze fouten kunnen worden voorkomen door altijd dubbel te checken of foto’s scherp zijn (bijv. door in te zoomen). Onthoud dat de kwaliteit van een foto mogelijk verslechterd wanneer deze naar ons worden opgestuurd. Dit kan dus betekenen dat jij het schapkaartje op de foto wel kunt lezen, maar wij niet.

Een andere tip: maak altijd een foto van in ieder geval ‘iets’ (dus niet van de vloer), ook als het gevraagde product er niet is of de opdracht niet op de locatie kan worden uitgevoerd. Wanneer je gevraagd wordt meerdere foto te maken, neem deze dan van zo veel mogelijk verschillende hoeken als mogelijk. Over het algemeen is het zo dat hoe meer we kunnen zien, hoe beter de inzending. Leer dit jezelf dus aan!

Heb je tips voor Roamlers om meer (betaalde) opdrachten uit te voeren?

Wacht op feedback! Zodra je meer van dezelfde opdrachten gaat uitvoeren, is het verstandig om eerst zeker te weten dat je het goed doet, anders worden er meerdere afgekeurd en dat is zonde.

Weinig tijd? Dan kun je altijd een bericht sturen via de app of we je inzending voorrang kunnen geven zodat je verder kunt met meerdere betaalde opdrachten. Natuurlijk kunnen we niet altijd garanderen dat hier direct naar gekeken wordt, maar vragen kan nooit kwaad! 

Daarbij waarderen we het enorm wanneer Roamlers verder willen reizen om bepaalde opdrachten uit te voeren. Houd er dan wel rekening mee dat dit risico’s met zich mee kan brengen. Een locatie kan bijvoorbeeld onverwachts gesloten zijn of je kunt weggestuurd worden. Dan is er ook nog een mogelijkheid dat je vast komt te staan in het verkeerd en daardoor meer tijd en geld kwijt bent aan benzine, je locatie verdwijnt omdat een andere Roamler deze heeft gereserveerd of het maximum inmiddels al is bereikt.

Als je bewust bent van deze mogelijke scenario’s en het dan niet erg vindt om dit risico te nemen, dan geldt natuurlijk: Roamler on!

Is er nog iets anders dat je wilt delen?

Naast het begrijpen van de hierboven genoemde risico’s, heb alsjeblieft ook redelijke verwachtingen over andere mogelijke situaties. We doen ons best om eerlijke beloningen te geven op basis van welke informatie onze klant nodig heeft, hoeveel locaties we moeten bezoeken, hoeveel actieve Roamlers er zijn, hoeveel tijd en moeite een bezoek kost etc.

Nog iets anders: wanneer je wacht tot een inzending wordt nagekeken en het duurt wat langer dan je verwacht, wees er dan bewust van dat wij – als niet-robotische service – onmogelijk 24 uur support kunnen bieden.

De beste boodschap die ik mee kan geven is er een die ik van de Roamlers zelf heb geleerd. Roamler gaat voor vele Roamlers namelijk niet enkel om geld verdienen, maar zij zijn ook gemotiveerd door andere aspecten: het krijgen van wat beweging, frisse lucht en het vergroten van de alertheid van de consument.

Met andere woorden, denk dus niet alleen aan het geld. Dit zorgt ervoor dat je minder gefrustreerd raakt wanneer sommige opdrachten niet helemaal gaan zoals je had gepland.

—- 

Foto: Reviewer Sarah