Behind the Scenes

Eind vorig jaar stond een speciale opdracht in de app: ‘Behind the Scenes’. Tijd om de rollen eens om te draaien! Met de variëteit aan opdrachten die wij dagelijks voor jullie beschikbaar maken, was het nu voor jullie de tijd om ons eens het hemd van het lijf te vragen.

Voor sommigen is Roamler ‘gewoon’ één van de vele apps op de telefoon, waar andere Roamlers met diezelfde app dagelijks flink wat XP en euro’s bij elkaar verdienen en intensief contact hebben met het Nederlandse Roamler-team. Een veel gehoorde vraag is dan ook: “Hoe werkt dat dan precies?”. Om een klein kijkje in de keuken te geven, beantwoorden we in dit blog de meest gestelde vragen.

“Waar zit Roamler?”
Het kantoor van Roamler Nederland bevindt zich in Amsterdam, vlakbij het IJ. In dat kantoor komen veel verschillende disciplines van Roamler samen: de App en websites worden hier gebouwd, onze salesafdeling onderhoudt contact met klanten, waar team Operations opdrachten schrijft en resultaten verwerkt. Ons reviewteam bekijkt alle inzendingen en beantwoordt daarnaast vragen van Roamlers. Alle afdelingen zijn erg nauw met elkaar verbonden.

Dagelijks wordt op kantoor in wisselende samenstelling gewerkt: ‘het nieuwe werken’ zorgt er namelijk ook voor dat er ook veel vanaf andere locaties gewerkt kan worden. Onder andere vanuit huis, bijvoorbeeld wanneer er inzendingen buiten reguliere werktijden ingestuurd worden of onze klanten last-minute een verzoek doen. Vanuit allerlei locaties wordt er tussen de verschillende afdelingen veelvuldig gechat.

Tijdens een gemiddelde lunch op kantoor schuiven er ongeveer 10 tot 20 mensen aan onze lange lunchtafel. Het volledige team dat vanuit Nederland werkt is een stuk groter.

“Hoe ziet een werkplek eruit?”
Iedereen werkt bij ons op een laptop. Die worden vaak aangevuld met een muis en toetsenbord. En een heel groot computerscherm ernaast, zodat we geen detail van alle inzendingen kunnen missen.

 “Voeren medewerkers ook opdrachten uit?”
Absoluut! Wanneer wij zelf als Roamler aan de slag gaan, dan leren wij de sterke kanten van de app direct kennen. Hier kan je, wanneer je bijvoorbeeld een opdracht schrijft, mooi op inspelen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om in een opdracht het onmogelijke van een Roamler te vragen.

“Hoe verschijnen opdrachten in de app?”
Klanten benaderen ons met een specifieke vraag, maar ook wij benaderen potentiële klanten naar aanleiding van situaties die we tegenkomen. We laten graag zien wat Roamler zou kunnen betekenen. Dat kan leiden tot een mooi opdrachtidee. Ons team Operations werkt die uit en na goedkeuring door de klant verschijnt de opdracht voor Roamlers in de app.

“Wat gebeurt er precies, wanneer ik mijn opdracht instuur?”
De app plaatst jouw inzending tussen alle anderen in een wachtrij. Tussen 9:00 en 21:00 ingestuurde inzendingen bekijken we zo snel mogelijk, zeker diezelfde dag. Dat betekent dat we de inzendingen meestal op volgorde van binnenkomst bekijken. Vaak zijn we hier heel snel mee, maar wanneer er heel veel opdrachten in de app beschikbaar zijn dan kan dat iets langer duren. Springt jouw inzending met een speciale reden extra in het oog? Die bewaren we dan apart: soms voor onze klant, anders voor een eventueel blog.

“Hoort een winkelier iets terug, naar aanleiding van mijn inzending?”
Dat kan voorkomen. Wij zijn erbij gebaat om onze klanten te voorzien van actuele en accurate informatie, bijvoorbeeld om de verkoop van een product te stimuleren. Daar heeft niet alleen onze klant baat bij, maar ook de retailer zal hiervan profiteren. Onze klant kan naar aanleiding van jouw inzending contact zoeken met een winkel.

“Waarom wijzigt het locatieaanbod zo regelmatig?”
Per opdracht hebben we een bepaald aantal inzendingen nodig, die aan bepaalde criteria moeten voldoen. Soms hebben we bijvoorbeeld meer gegevens nodig van Jumbo-filialen, dan van Albert Heijn. Wanneer we voldoende Albert Heijns hebben bezocht, blijven alleen de Jumbo-filialen nog in de opdrachtenlijst staan. Voert een Roamler de opdracht in een Albert Heijn niet binnen 2 uur uit (of wordt deze niet goedgekeurd), dan verschijnen alle Albert Heijns weer in de opdrachtenlijst. We missen dan namelijk precies die ene juiste inzending.

Meer vragen?
Door middel van deze blogpost hopen we je meer geleerd te hebben hoe het er binnen ons bedrijf aan toe gaat. Is jouw vraag niet beantwoord? Stuur ons gerust een berichtje via de app!

Ben je nieuwsgierig naar wat er met jouw commerciële opdrachten gebeurt? Neem eens een kijkje op HQblog.roamler.com. Daar vind je analyses van sommige opdrachten en herken je wellicht een aantal onderwerpen waaraan jij ook hebt meegewerkt!

RoamlerHQ