Roamler Kevin aan het woord

In 2014 begon Kevin aan zijn Roamler avontuur. Sindsdien besteedt hij wekelijks zo’n 7 á 8 uur aan het uitvoeren van Roamler taken en heeft zijn eigen Roamler Facebookpagina opgericht. In dit interview vertelt hij over dit platform en deelt tips over hoe ook jij een succesvolle Roamler kunt worden. Maak kennis met Belgische Roamler Kevin!

Stel jezelf eens voor!

Mijn naam is Kevin, ik ben 21 jaar oud en woon in Antwerpen, België. Ik ben Roamler sinds ik 18 jaar oud ben; al bijna 4 jaar dus.

Hoe ben je met Roamler in aanraking gekomen en waarom ben je begonnen?

Ik leerde Roamler kennen door het Belgische tv programma ‘Voor Hetzelfde Geld’. Het leek mij een superleuke manier om iets bij te verdienen, ik was heel nieuwsgierig en heb toen gelijk de app gedownload!

Hoeveel tijd besteed je wekelijks aan Roamler opdrachten?

Zoveel mogelijk! Om het gemiddelde aan jullie mee te delen; ik besteed ongeveer 7 á 8 uurtjes per week aan Roamler.

Wat zijn je favoriete soort Roamler opdrachten en waarom?

De echte mystery guest opdrachten, omdat deze super leuk zijn en meestal ook goed lonen. Een voorbeeldje; vorige week bezocht ik een café waar ik Trappist bier moest drinken, dit werd terugbetaald door Roamler. Wat ik moest doen? Een aantal vragen stellen aan de barman, zoals: “welk blond bier raadt u mij aan?”, “beveelt u mij trippel karmeliet aan?” en erop letten hoe mijn drank werd geserveerd. Daarna moest ik een foto van mijn drankje maken en nog enkele korte vragen beantwoorden, that’s it! Voor een half uurtje in een café verdiende ik heel wat!

Introduceer jouw ‘Roamler Fanpage & Invites Corner‘ Facebook pagina eens! Wat voor Facebook pagina is dit precies?

Deze Facebookgroep heb ik uit eigen initiatief opgericht en de groep is voor iedereen toegankelijk. Het doel van de groep is om Roamlers een snelle – van Roamler tot Roamler – helpdesk te bieden, maar ook om invites uit te delen. In de groep mogen alle Roamlers tevens ervaringen met elkaar delen!

Hoe kwam je op het idee om deze Facebook pagina te beginnen?

Ik ben met deze groep begonnen om meer Roamlers te leren kennen en met hen te communiceren. Verder vond ik de groep een goed idee omdat Roamlers zo hun invites op een efficiënte manier kunnen aanbieden.

Welk doel heeft deze pagina en wat voor soort content post je?

Het doel van mijn groep is om zoveel mogelijk Roamlers aan te brengen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat Roamlers hier hun ervaringen kwijt kunnen over bepaalde opdrachten of over de app zelf. Als hoofdbeheerder, plaats ik gemiddeld 3 keer per week een bericht met informatie en/of een nieuwsflash van nieuwe of aankomende opdrachten; dat kan middels het delen van content via de officiële, internationale Roamler Facebookpagina’s, of ik creëer zelf wat.

Wat voor soort Roamlers volgen deze pagina?

De groep is voor iedereen toegankelijk en daarom zijn er veel verschillende nationaliteiten lid. Het meeste aantal leden komen uit Nederland en België, maar de groep telt ook leden uit het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

Wat vind je het leukst aan het onderhouden van deze Facebookpagina?

Het leukste vind ik om met andere Roamlers te communiceren over opdrachten. Bijvoorbeeld over hoe ze het aanpakken; slimme tips en weetjes komen dan uit allerlei hoeken! Verder vind ik het leuk om Roamlers op de hoogte te houden van nieuwe opdrachten.

Heb jij, als ervaren Roamler, nog tips voor beginnende Roamlers?

Ja! Ik heb er wel 3…

Tip 1: Als je op pad gaat voor een opdracht in een supermarkt, zorg er dan voor dat je een koptelefoon op, of oortjes in je oren hebt. Zo is het personeel minder geneigd om je aan te spreken.

Tip 2: Bij het openen van de volledige kaart in de app kun je super makkelijk een route uitstippelen. Hoe meer opdrachten, hoe meer geld.

Tip 3: Wees altijd een beetje op je hoede. Als iemand je met een starende blik blijft aankijken en je nauwlettend in de gaten houdt, wees er dan bewust van dat de medewerker je wel eens zou kunnen aanspreken! Wees voorbereid en heb altijd een verhaaltje klaar!

Als je nog andere leuke dingen hebt om te vertellen, ga je gang!

Roamler is voor mij een geweldige uitvinding! Niet alleen om snel iets bij te verdienen, maar ook om een heleboel leuke mensen te leren kennen. Ben je nu benieuwd wat ik allemaal post op deze Facebookpagina? Neem dan vooral eens een kijkje; klik daarvoor hier of typ op Facebook ‘Roamler Fanpage & Invites Corner’ in.

Een kijkje in Roamler’s IT departement

Als Roamler ben je veel bezig met de Roamler app. Het is daarom belangrijk dat deze zo goed mogelijk functioneert. Om ervoor te zorgen dat de Roamler app naar behoren werkt, werken er dagelijks verscheidene mensen aan de app en de bijbehorende systemen. In deze blog vertelt Jasmine van het Roamler IT team hoe zij (ongeveer) te werk gaan! Lees je mee?

Vertel… Wie ben je, wanneer ben je begonnen bij Roamler en wat is je functie?

Mijn naam is Jasmine en ik ben Senior QA Engineer bij Roamler. Mijn interesses variëren van ‘test engineering’, het verbeteren van software en ‘software testing’ tot schrijven, schilderen en lezen in mijn vrije tijd. Ook ben ik ook een beetje een ‘nerd’; geïnteresseerd in talen, Star Wars en technologie.

Ik begon mijn avontuur bij Roamler op 1 mei 2018 op het hoofdkantoor in Amsterdam. Mijn verantwoordelijkheden omvatten het testen van het Roamler Admin systeem (waar Roamler taken worden beheerd) en de Roamler App, evenals het verbeteren van de kwaliteit en het geven van feedback op de test inspanningen van de developers.

Wat betekent de functie ‘QA Engineer / Tester’ precies?

Binnen het IT vak, is een “QA Engineer / Tester” iemand die de software controleert / test, om ervoor te zorgen dat deze zich ‘gedraagt’ zoals verwacht – nog voordat deze naar de daadwerkelijke gebruiker (in ons geval: de Roamler) gaat.

Hoe ziet je team eruit? Hoe werk je samen?

Ik, samen met de andere Testers, worden gedeeld door twee teams die werken voor de IT-afdeling van Roamler; het backend-team (wiens verantwoordelijkheid de ontwikkeling van het Roamler Admin systeem is) en het mobile-app team (wiens verantwoordelijkheid de ontwikkeling en het onderhoud van de Roamler app is). Samen zorgen we ervoor dat de Roamler systemen werken als een goed geoliede machine!

Hoe is het om bij Roamler te werken en wat is het leukste aan je baan als tester?

Werken bij Roamler is spannend en altijd iets dat me reden geeft om uit mijn bed te komen en naar kantoor te gaan (nou ja, technisch gezien is dat mijn wekker :P). Maar het leukste aan mijn baan als QA Engineer is werken met een team dat zo ongelooflijk getalenteerd, humoristisch en vriendelijk is. Dit, in combinatie met de voldoening die het geeft om te werken aan een product dat erop is gericht om een verschil te maken in de wereld.

Kun je ons iets vertellen over het proces van “bug report naar opgeloste bug”?

Zodra een (nog onbekende) bug door een Roamler aan een reviewer is gemeld, wordt deze naar de QA / Tester gestuurd om te worden gereproduceerd op de testsystemen die we hebben. We proberen of we exact hetzelfde probleem kunnen creëren. Zodra de stappen voor het reproduceren van het probleem zijn vastgesteld, werkt een developer aan het vinden van een haalbare oplossing en implementeert deze. Deze oplossing wordt opnieuw gecontroleerd en getest door de QA / Tester, die het vervolgens (wanneer mogelijk) goedkeuring geeft. Pas als alle stappen zijn voltooid, wordt de bug gemarkeerd als ‘opgelost’.

Waarom kan het zijn dat wat een Roamler rapporteert niet binnen een paar uur / dagen opgelost is?

Omdat de bug die een Roamler tegenkomt eerst moet worden onderzocht om de oorzaak te achterhalen. Alleen dan kunnen we beginnen aan een duurzame maar haalbare oplossing, gevolgd door tests om te checken of de oplossing goed genoeg is. Zodra de fix de ‘groene vlag’ krijgt, staat deze klaar voor implementatie in de ‘live’ omgeving van Roamler, degene die jij als Roamler gebruikt.

De snelheid van deze implementatie is geheel afhankelijk van de urgentie van het probleem; als het een probleem is met een hoog risico, dan wordt deze zo snel mogelijk gepusht, maar als dat niet het geval is, wordt deze (pas) met de volgende release naar de live omgeving gestuurd. Dat kan soms meerdere dagen / weken duren. Hoewel we sommige problemen snel kunnen oplossen omdat de oplossing eenvoudig is, werken we ook aan nieuwe functies die aandacht en werk vereisen. Daarom is de tijd om een ​​probleem op te lossen vaak verschillend, en kan niet altijd direct worden opgelost.

Welke functie van de app vind je dat Roamlers echt zou moeten gebruiken?

Ik denk dat je als Roamler zeker de in-app betalingen, de taakgalerij en de app pincode moet gaan gebruiken – dat laatste omdat veiligheid prioriteit nummer 1 is!

Heb je nog laatste tips voor Roamlers die bugs tegenkomen?

Wanneer je problemen tegenkomt met de app, laat dit dan aan de reviewer weten via de chat. Wanneer de reviewer aangeeft dat je een probleemrapport kunt insturen, stuur deze dan zo snel mogelijk in (via: instellingen – over – ‘meld een probleem’). Hoe sneller jij een probleem rapport inzendt direct na het ongewenste app-gedrag, hoe beter wij kunnen achterhalen wat er wanneer is gebeurd. Ook zijn screenshots / schermopnamen van het probleem handig. Het onderzoeken van het probleem wordt makkelijker wanneer er screenshots en / of schermopnamen zijn (let wel; deze kun je (enkel) op verzoek van je plaatselijke supportteam e-mailen).

Eelke H. en Charissa van D, de gelukkige winnaars van de Roamler winactie!

Afgelopen twee weken (wk 41 & 42) hadden we onze eerste uitgebreide winactie. Deze winactie was een groot succes! Buiten dat we 2x 100 euro konden uitgeven, was het ook erg mooi om te zien hoe betrokken de crowd was. Nu hoor ik je denken… 2x 100 euro? Ja, echt! Mooi meegenomen toch?

Het enige wat je daarvoor hoefde te doen was een simpele taak uitvoeren, waardoor je kans maakte. Elke (goedgekeurde) inzending was 1 lootje waard. Je maakte daarbij niet enkel kans, maar uiteraard kreeg je ook nog de standaard vergoeding waar je de taak voor had geaccepteerd. WIN-WIN!

Geweldig om te zien dat de crowd direct op pad ging! Het enthousiasme straalde er echt vanaf. Van persoonlijke berichtjes via onze kanalen tot gesprekken via de chat, iedereen was erg betrokken. En het resultaat mocht er zeker wezen!

Met meer dan 1500 inzendingen in totaal 6 dagen, last-minute opgezet mogen we best zeggen dat we trots zijn. Enkele Roamlers hebben zelfs meer dan 40 lootjes ingestuurd in één weekend. Dit maakt het voor ons nog leuker om de crowd af en toe nog extra te verwennen!

De winactie vond ik heel leuk om aan mee te doen. Zo kwam ik op plekken waar ik nooit eerder gekomen was. Wanneer je dan samen met iemand in de auto zit tijdens deze checks, levert dat de grootste lol op!” – Charissa van D. (winnares winactie)

Mocht je niet een van de gelukkige winnaars zijn, dan heb je alsnog een extra zakcentje kunnen verdienen door enkel EVS laadstations te checken 😉!

Voor Eelke H. en Charissa van D. – van harte gefeliciteerd! Doe er wat leuks mee en tot de volgende actie!

Deze winactie totaal gemist? Niet getreurd. Volg ons via Facebook & Instagram, want wie weet volgen er meer!

Hoe word je een ‘Top Roamler’? Onze Roamler Kelly vertelt het jou!

Kelly, een van onze ‘Top Roamlers’, was erg enthousiast toen wij haar vroegen om haar tips en ervaringen te delen met mede-Roamlers. Nog nooit hebben we zo snel reactie gekregen! Lees daarom snel verder en misschien word jij binnenkort ook wel een ‘Top Roamler’.

Allereerst moet je begrijpen dat Roamler voor iedereen is. Echt iedereen! Zolang je een foto kunt maken met je smartphone en bekend raakt met de app, is het echt zo simpel.”

First things first: zorg dat je een invite code bemachtigt.

Mocht het zo zijn dat je geen Roamler contacten hebt, zoek dan op het internet. Soms zijn er random invite codes die je kunt proberen; zo ben ik namelijk ook begonnen! Ik vond een algemene code op Twitter en deze werkte. Check vooral Roamler’s sociale media pagina’s, vraag rond en je zult snel geluk hebben!

Om er zeker van te zijn dat Roamler inzendingen van goede kwaliteit ontvangt, zijn er in level 1 enkele onbetaalde experience opdrachten die eerst voltooid moeten worden. Ook al zijn ze onbetaald, ze zijn wel nuttig; je leert namelijk terwijl je bezig bent! Roamler support staat in principe altijd voor je klaar met feedback en aanmoedigingen wanneer je een inzending hebt ingestuurd. Het is absoluut mogelijk om deze onbetaalde opdrachten snel af te ronden, maar let wel goed op de instructies en adviezen; ze zijn er immers om je voor te bereiden op toekomstige betaalde opdrachten!

Hoe het bij mij allemaal begon…

Het was bijna Kerst, ik moest een paar cadeautjes kopen en rekeningen betalen. Ik wilde op de een of andere manier snel geld verdienen zonder enig gedoe. Ik had weleens online gelezen over Roamler en ik moet toegeven dat ik er een beetje sceptisch over was. Echter, was ik ook gefascineerd. Ik had bovendien niets te verliezen en dacht ‘waarom niet’? Ik registreerde me, stelde de app in en begon level 1 opdrachten uit te voeren. De eerste trainingsopdrachten zijn snel en simpel. Deze opdrachten kostten me niet veel tijd, maar ik had er alsnog een paar dagen voor nodig, want deed ze enkel wanneer ik tijd over had.

En toen kwamen de betaalde opdrachten!

Ik heb een zoon die op de kinderopvang zit, dus mijn tijd om opdrachten uit te voeren is beperkt tot overdag. In de relatief korte tijd dat ik bezig ben voor Roamler, heb ik echter al indrukwekkende inkomsten weten te genereren, met name met het uitvoeren van opdrachten in supermarkten, kleine winkels en cafés.

In alle eerlijkheid; ik heb 95% van de opdrachten met succes voltooid. De andere 5% werd afgewezen, bijvoorbeeld omdat ik niet de instructies volgde zoals ik ze had moeten volgen. Wat ook weleens is voorgekomen, is dat ik mij aanmeldde namens Roamler, maar vervolgens geen toestemming kreeg om de taak uit te voeren. Hoe frustrerend en vervelend het ook is, mijn beste advies is om toch bedankt te zeggen en verder te gaan naar een volgende taak. Wat belangrijk is om te begrijpen, is dat het waarschijnlijk meer te maken heeft met hen dan met jou! Roamler zal desondanks vaak een paar euro’s aan je balans toevoegen voor het ongemak.

Sinds het einde van 2017 heeft Kelly meer dan 100 opdrachten met succes afgerond. Ze heeft een paar nuttige tips die ze graag met jullie wilt delen:

  1. Wanneer je bezig bent met het uitvoeren van opdrachten; probeer een manier te vinden die voor jou werkt, maar lees wel zorgvuldig de adviezen en instructies van Roamler door.
  2. Denk goed na over jouw vermogen om de taken uit te voeren, eenmaal gereserveerd kun je deze annuleren. Je kunt ze echter niet direct terughalen wanneer je, na annulering, ze toch wél wilt uitvoeren. Meestal zit er een verplichte wachttijd tussen annuleringen van taken.
  3. Nadat ik mijn zoon heb afgezet, check ik de app en plan ik een logische route die werkt voor mijn tijdsbeperkingen.
  4. Stel je doelen en vergeet niet om ervan te genieten!

Zoals ik al zei deed ik vlak voor de Kerstperiode veel Roamler opdrachten. Ik moest vrij snel geld verdienen. In januari nam ik echter een pauze omdat mijn zoon vakantie had. Daarna begon ik weer opnieuw, omdat er meer rekeningen en verjaardagen aankwamen. Dat is het leuke aan Roamler; je bent volledig vrij in de indeling van je tijd!

Heb je even geen zin/tijd? Dan is dat ook prima! Ik kan alleen maar zeggen dat het enorm heeft geholpen, dat het personeel behulpzaam is en snel reageert. Probeer het eens, je hebt niets te verliezen en er is écht geld te verdienen!

Meet the team – in the spotlights!


Afgelopen maanden zijn er weer nieuwe gezichten bijgekomen, waaronder twee Projectmanagers en een nieuwe Community Manager voor Nederland.
Tijd voor een nieuwe “Meet the team”-update dus! 

Bob – Projectmanager:

Ik ben Bob, 27 jaar oud en ik woon in Utrecht. In juni begonnen als Project Manager. Voordat ik bij Roamler ging werken, werkte ik bij CP2 Fieldmarketing, ook als projectmanager.

Tot op de dag van vandaag heb ik het enorm naar m’n zin. Elke dag is anders en ik word continu uitgedaagd. Twee keer per week speel ik voetbal en in mijn vrije tijd zijn familie en vrienden het belangrijkst voor mij. En… ik hou ontzettend veel van snowboarden!

Tatjana – Community Manager:

Hoi, ik ben Tatjana – 26 jaar! Ik ben afgestudeerd voor mijn bachelor Communicatie & Multi Media Design in 2015 en ben daarna eigenlijk direct vanuit mijn afstudeerstage fulltime gaan werken. In mijn vrije tijd ben ik te vinden in de sportschool of breng ik mijn tijd door met mijn familie en vrienden.

Sinds deze maand ben ik nieuw bij Roamler en zul je mijn naam steeds vaker voorbij zien komen! Rosan, de vorige Community Manager, heeft intern een andere functie en ik zal dan ook haar huidige taken over gaan nemen. Voor mij wordt dit een nieuwe uitdaging en kan ik niet wachten om aan de slag te gaan!

Martijn – Projectmanager:

Hoi, ik ben Martijn, woon in Amsterdam en werk nu ongeveer drie maanden bij Roamler als projectmanager. Het leukste van mijn werk bij Roamler vind ik om aan de hand van jullie inzendingen tot relevante inzichten te komen voor de klant. In mijn vrije tijd ben ik veel bezig met muziek, zelf spelen of het bezoeken van concerten!

Foto: Bob, Tatjana & Martijn

“Hoe meer we kunnen zien, hoe beter de inzending”

Sarah begon in April 2017 als reviewer bij Roamler. Naast reviewen geeft zij Engelse les en bewerkt ze video’s. Momenteel is Sarah een level 3 Roamler. Haar gouden tips voor Roamlers: dubbelcheck altijd de foto’s die je gemaakt hebt, zorg ervoor dat de foto’s scherp zijn, de vloer zo min mogelijk zichtbaar is en dat alle producten duidelijk te zien zijn.

Hoe ben je begonnen bij Roamler?

Ik was op zoek naar een flexibele en internationaal-gerichte baan. Het concept “mystery shopping” kende ik nog niet toen ik Roamler voor het eerst tegenkwam. Ik was direct onder de indruk! Het innovatieve idee dat je actief kunt bijdragen aan marktonderzoek door middel van je mobiele telefoon is heel interessant. Dit maakte mij vrij enthousiast waardoor ik eigenlijk gelijk deel wilde nemen aan deze (voor mij) nieuwe beweging.

Welke opdrachten hebben jouw voorkeur om te reviewen en waarom?

De creatieve opdrachten hebben mijn voorkeur, omdat die persoonlijker zijn. Een ander aspect wat ik erg leuk vind aan het reviewen is dat je veel contact hebt met allerlei Roamlers waardoor je ook nog eens de kans krijgt om elkaar beter te leren kennen!

Heb je ooit een fout gemaakt tijdens het reviewen en wat gebeurde er?

Sommige opdrachten hebben een bonusvergoeding of de aankoop moet vergoed worden wanneer dat aangegeven is in de review notities. Voor deze opdrachten heb ik wel paar keer een opdracht geaccepteerd, voordat ik de vergoedingen had meegerekend. Gelukkig heb ik dit vaak snel door en pas ik dit nog even aan in het profiel van de Roamler.

Wat vind je het leukste en wat vind je het moeilijkste aan jouw baan bij Roamler?

Het allerleukste vind ik de interactie die je hebt met leuke en gezellige Roamlers. Dat maakt mijn dag vaak een stuk beter! Daarnaast leer ik ook veel over verschillende marketingstrategieën en de link tussen bepaalde merken.

Soms komt het nog wel eens voor dat opdrachten moeilijker zijn om te reviewen. Dan wordt het gelijk ook een stuk lastiger om problemen en/of klachten snel op te lossen. Vooral wanneer er technische mankementen aan te pas komen of de oplossing langer duurt dan verwacht, dan moeten we wel eens teleurstellend nieuws geven aan een Roamler.

Voor de mede-Roamlers: jullie frustraties zijn geregeld ook onze frustraties. We vinden het heel belangrijk wat jullie feedback is en nemen dit altijd serieus. Onze intentie is dan ook om altijd eerlijk en redelijk te handelen.

Wat zou je willen dat Roamlers zouden weten over jouw werk als reviewer?

Wij zijn ook mensen. Wij willen oprecht bijdragen aan het creëren van een positieve omgeving en jouw ervaring als Roamler verbeteren. Wees niet meteen onbeleefd tegen ons; praat alsjeblieft met ons op dezelfde manier als dat je zou doen wanneer je ons face-to-face zou aanspreken. We nemen jullie opmerkingen en feedback altijd serieus!

Welke foutjes kom je vaak tegen?

Veel Roamlers dubbelchecken hun foto’s niet. Soms neemt een Roamler een ‘lege’ foto (bijv. een foto van de vloer) met de intentie om later een goede foto te uploaden, maar vergeet dit uiteindelijk. Andere keren zijn foto’s wazig of komen deze niet overeen met de antwoorden die Roamlers invullen. Het is verleidelijk en makkelijk om gewoon ‘volgende’ of ‘versturen’ te klikken, maar weet dat zonder te dubbelchecken de kans groter is dat je een fout zult maken en je inzending kan worden afgekeurd. 

Deze fouten kunnen worden voorkomen door altijd dubbel te checken of foto’s scherp zijn (bijv. door in te zoomen). Onthoud dat de kwaliteit van een foto mogelijk verslechterd wanneer deze naar ons worden opgestuurd. Dit kan dus betekenen dat jij het schapkaartje op de foto wel kunt lezen, maar wij niet.

Een andere tip: maak altijd een foto van in ieder geval ‘iets’ (dus niet van de vloer), ook als het gevraagde product er niet is of de opdracht niet op de locatie kan worden uitgevoerd. Wanneer je gevraagd wordt meerdere foto te maken, neem deze dan van zo veel mogelijk verschillende hoeken als mogelijk. Over het algemeen is het zo dat hoe meer we kunnen zien, hoe beter de inzending. Leer dit jezelf dus aan!

Heb je tips voor Roamlers om meer (betaalde) opdrachten uit te voeren?

Wacht op feedback! Zodra je meer van dezelfde opdrachten gaat uitvoeren, is het verstandig om eerst zeker te weten dat je het goed doet, anders worden er meerdere afgekeurd en dat is zonde.

Weinig tijd? Dan kun je altijd een bericht sturen via de app of we je inzending voorrang kunnen geven zodat je verder kunt met meerdere betaalde opdrachten. Natuurlijk kunnen we niet altijd garanderen dat hier direct naar gekeken wordt, maar vragen kan nooit kwaad! 

Daarbij waarderen we het enorm wanneer Roamlers verder willen reizen om bepaalde opdrachten uit te voeren. Houd er dan wel rekening mee dat dit risico’s met zich mee kan brengen. Een locatie kan bijvoorbeeld onverwachts gesloten zijn of je kunt weggestuurd worden. Dan is er ook nog een mogelijkheid dat je vast komt te staan in het verkeerd en daardoor meer tijd en geld kwijt bent aan benzine, je locatie verdwijnt omdat een andere Roamler deze heeft gereserveerd of het maximum inmiddels al is bereikt.

Als je bewust bent van deze mogelijke scenario’s en het dan niet erg vindt om dit risico te nemen, dan geldt natuurlijk: Roamler on!

Is er nog iets anders dat je wilt delen?

Naast het begrijpen van de hierboven genoemde risico’s, heb alsjeblieft ook redelijke verwachtingen over andere mogelijke situaties. We doen ons best om eerlijke beloningen te geven op basis van welke informatie onze klant nodig heeft, hoeveel locaties we moeten bezoeken, hoeveel actieve Roamlers er zijn, hoeveel tijd en moeite een bezoek kost etc.

Nog iets anders: wanneer je wacht tot een inzending wordt nagekeken en het duurt wat langer dan je verwacht, wees er dan bewust van dat wij – als niet-robotische service – onmogelijk 24 uur support kunnen bieden.

De beste boodschap die ik mee kan geven is er een die ik van de Roamlers zelf heb geleerd. Roamler gaat voor vele Roamlers namelijk niet enkel om geld verdienen, maar zij zijn ook gemotiveerd door andere aspecten: het krijgen van wat beweging, frisse lucht en het vergroten van de alertheid van de consument.

Met andere woorden, denk dus niet alleen aan het geld. Dit zorgt ervoor dat je minder gefrustreerd raakt wanneer sommige opdrachten niet helemaal gaan zoals je had gepland.

—- 

Foto: Reviewer Sarah