Community-stagiair bij Roamler

In deze blogpost zullen we jullie inzicht geven in wat er gebeurt achter de schermen van Roamler HQ door de ogen van een Community-stagiair. Je krijgt een kijkje in de dagelijkse activiteiten bij Roamler en zie je hoe het is om Community-stagiair te zijn.

Laat ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Antonie, ik ben 20 jaar oud en op dit moment volg ik de studie ‘Creative Business’ aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik loop stage bij Roamler en in deze blogpost vertel ik jullie graag waarom ik voor Roamler heb gekozen, wat mijn dagelijkse bezigheden zijn en wat ik toe geleerd heb gedurende mijn Community-stage!

Als Creative Business student werk ik me zowel met technologie, social media, design en communicatie, allemaal vakken die ik verder kan ontwikkelen en in de praktijk kan brengen tijdens mijn stage. Toen ik voor het eerst op het Roamler HQ kwam (voor het sollicitatiegesprek) was iedereen erg vriendelijk en kreeg ik het gevoel dat ik plezier en de uitdaging zou vinden waar ik naar op zoek was. 

Als Community-stagiair is het aan mij om onder andere de Community Manager te helpen met het trainen en motiveren van de Roamler community om de taken zo goed mogelijk uit te voeren met plezier. Ten eerste heb ik een social media plan opgesteld en op dit moment werk ik het plan in de praktijk uit. Met het creëren van nuttig content, zoals een weekoverzicht met alle nieuwe taken en allerlei updates op ons Instagram account, creëren ik niet alleen meer engagement met de community maar het geeft ook de nodige handige informatie voor de Roamlers. Daarnaast probeer ik meer interactie te genereren tussen Roamler als bedrijf en de community maar ook binnen de community zelf. Ik heb dit gedaan met een XP-taak waardoor het aantal Instagram volgers van RoamlerNL met 30% is gestegen! Ook heb ik een Roamler Spotify X-mas playlist opgezet. Roamlers gaven hier hun favoriete kerstnummer door en deze werd vervolgens toegevoegd aan de playlist. 

Naast het creëren van content voor social media help ik met het reviewen van taken en het opzetten van de XP-taken. Daarnaast leer ik meer over de bedrijfscultuur binnen Roamler. Een van de dingen die ik het meest interessant vind is hoe iedereen profijt heeft bij het werken met Roamler. De Roamlers maken de nodige informatie inzichtelijk in de winkel en zij worden daarvoor beloond middels een reward (geld en experience points). De ingezonden data kan de opdrachtgever gebruiken om bepaalde besluiten te maken.

Zonder de Roamlers zouden de projecten niet mogelijk zijn! Roamler wil ervoor zorgen dat de Roamlers met succes en plezier zoveel mogelijk op pad gaan (en het aanbod & diversiteit van de taken blijft groeien). In de laatste maand van mijn stage kijk ik er naar uit om de resultaten van mijn werk te zien. Bij deze vraag ik aan jullie, de Roamlers, een comment achter te laten waarin je aangeeft wat voor content je nog meer terug wilt zien op onze social media kanalen!